Přijatý dne 15. prosince 2005
Účelem tohoto Etického kodexu je podporovat vizi RE/MAX ČR
stát se vedoucí společností na trhu obchodování s nemovitostmi v České
republice uspokojováním potřeb zákazníků poskytováním profesionálních služeb na
nejvyšší úrovni.
Tento Etický kodex byl vypracován a přijat společností
Kreuziger&Sobotik, s.r.o., se sídlem Praha 9, K Rukavičkárně 94, IČ 271 77
149 (dále jen „RE/MAX ČR“), která je výlučným držitelem regionální franšízy
RE/MAX pro Českou republiku. Jeho cílem je stanovení pravidel etické a
profesionální činnosti realitních kanceláří provozovaných podle patentové
koncepce a obchodní strategie sytému RE/MAX a pod ochrannými známkami,
servisními značkami, logy a/nebo vzory „RE/MAX“, „RE/MAX BALLOON AND DESIGN“,
„R-W-B BAR DESIGN“, případně dalšími ochrannými známkami, servisními značkami,
logy a/nebo vzory (dále jen „systém RE/MAX“) společnosti RE/MAX, LLC se sídlem
a hlavním místem podnikání na adrese 5075 S. Syracuse Street, Denver, Colorado
80237-2712 (dále jen 2 „RE/MAX LLC“) nebo společnosti PMSCS Real Estate
Franchising, Inc. se sídlem a hlavním místem podnikání na adrese Alpenstrasse
15, Postfach 4853, CH-6304, Zug, Švýcarsko (dále jen“RE/MAX Europe“), které
jsou schváleny společností RE/MAX ČR.
Tento Etický kodex pokrývá především vztahy mezi subjekty v
rámci systému RE/MAX a vztahy mezi těmito subjekty a třetími osobami, se
kterými vstupují do styku při své činnosti v rámci systému RE/MAX (např.
klienti, orgány veřejné správy, poskytovatelé úvěrů, družstva a společenství
vlastníků jednotek, osoby podnikající v oblasti realit), a to jak na území
České republiky, tak i mimo něj.
Tento Etický kodex stanoví společná pravidla, standardy a
postupy, které umožňují a prohlubují efektivní fungování systému RE/MAX tak,
aby klientům mohly být systémem RE/MAX poskytovány profesionální, komplexní a
spolehlivé realitní služby v České republice.
Společnost RE/MAX ČR si vyhrazuje právo kdykoliv měnit a
doplňovat tento Etický kodex.
Vymezení pojmů
Franšízantem se v tomto Etickém kodexu rozumí osoba
podnikající na území České republiky v oblasti obchodu s realitami, která je se
společností RE/MAX ČR smluvně zavázána a oprávněna k užívání a využívání
systému RE/MAX v příslušné lokalitě na území České republiky a je dále
oprávněna vybírat si k realizaci svých obchodů realitní makléře.
Maxisem se pro účely tohoto Etického kodexu rozumí
elektronický (softwarový) informační systém zřízený a provozovaný společností
RE/MAX ČR pro vedení evidence obchodních případů, který (kromě evidenčního a
statistického významu pro systém RE/MAX) slouží především k prezentaci
obchodních případů na veřejnosti.
Osobami systému RE/MAX se v tomto Etickém kodexu rozumí
každá osoba, která je oprávněna užívat systém RE/MAX (franšízant, realitní
makléř) a/nebo je zaměstnancem této osoby a/nebo je s takovou osobou veřejností
běžně spojována.
Ostatním se pro účely tohoto Etického kodexu rozumí osoba
podnikající na území České republiky v oblasti obchodu s realitami, která není
oprávněna požívat výhod systému RE/MAX.
Realitním makléřem se v tomto Etickém kodexu rozumí prodejní
partner nezávisle podnikající na území České republiky v oblasti
zprostředkování obchodu a služeb s realitami, který je smluvně zavázán
franšízantovi a na základě smlouvy s ním oprávněn k užívání systému RE/MAX.
Vedoucím franšízanta se rozumí veškeré osoby, které mají
přímý či nepřímý obchodní podíl ve franšízantovi a/nebo jsou členy statutárních
orgánů franšízanta či se jedná o vedoucí pracovníky franšízanta nebo o osoby,
které jsou pověřeny obchodním vedením franšízanta.
Zaměstnancem se pro účely tohoto Etického kodexu rozumí
každá osoba, která je v zaměstnaneckém poměru k franšízantovi a/nebo realitnímu
makléři.
Známkami se v tomto Etickém kodexu rozumí ochranné známky,
servisní značky, loga a/nebo vzory „RE/MAX“, „RE/MAX BALLOON AND DESIGN“,
„R-W-B BAR DESIGN“, případně další ochranné známky, servisní značky, loga
a/nebo vzory společnosti RE/MAX LLC a/nebo společnosti RE/MAX Europe.
Etika osob systému RE/MAX
1. Osoby systému RE/MAX jednají vůči klientům, ostatním
osobám a mezi sebou vždy na základě úcty a profesionální etiky. Osoby systému
RE/MAX si poskytují navzájem nabyté zkušenosti a znalosti za účelem zajištění
nejvyšší možné kvality poskytovaných služeb.
2. Osoby systému RE/MAX dodržují obecně závazné právní
předpisy České republiky.
3. Služby a produkty poskytované nebo zajišťované osobami
systému RE/MAX budou v náležité kvalitě odpovídající požadavkům systému RE/MAX.
Kvalita poskytovaných služeb bude společností RE/MAX ČR pravidelně
vyhodnocována a podle potřeby budou přijímána vhodná opatření.
4. Žádná osoba systému RE/MAX nebude poskytovat nebo se
podílet na poskytování služeb nečestným a neprofesionálním způsobem a/nebo
způsobem, který by snížil a ohrozil vážnost systému RE/MAX.
5. Osoby systému RE/MAX se budou vždy vyhýbat nepravdám,
úmyslnému zkreslování skutečností a informování zavádějícím způsobem. Osoby
systému RE/MAX při výkonu své podnikatelské činnosti nesmí v žádném případě
provozovat klamavé a/nebo podvodné praktiky.
6. Osoby systému RE/MAX se zavazují poskytovat médiím a
sdělovacím prostředkům pouze objektivní informace založené na ověřených
skutečnostech.
7. Osoby systému RE/MAX nesmí třetím osobám přímo či nepřímo
nabízet či poskytnout plnění, které by směřovalo k získání neoprávněného
prospěchu či výhody a/nebo které by mohlo být považováno za úplatek.
8. Osoby systému RE/MAX svým chováním nepoškozují klienty a
dobrou pověst realitní profese. V případě vzniku rozporů či nejasností ve
vztahu k třetím osobám či k sobě navzájem hledají osoby systému RE/MAX vždy
smírné řešení. Pokud je zřejmé, že se osoby systému RE/MAX smírně nedohodly,
pak předloží věc k vyřešení společnosti RE/MAX ČR, která věc rozhodne.
Rozhodnutí společnosti RE/MAX ČR je závazné pro všechny osoby systému RE/MAX.
9. Veškeré informace získané v souvislosti s provozováním
systému RE/MAX jsou považovány za důvěrné a musí být zajištěna jejich náležitá
ochrana proti zneužití.
10. Osoby systému RE/MAX se nedopustí nekalosoutěžního
jednání a nevyužívají nespravedlivé výhody proti ostatním makléřům ani vůči
sobě navzájem.
11. Osoby systému RE/MAX jsou loajální vůči společnosti
RE/MAX ČR a vůči systému RE/MAX.
Franšízant
Etika franšízanta a vedoucího franšízanta
1. Franšízant a vedoucí franšízanta je povinen vyvarovat se
jakéhokoliv jednání, které by mohlo snížit vážnost systému RE/MAX u klientů,
veřejnosti či osob systému RE/MAX a přísně dbá na to, aby systém RE/MAX byl
veřejností chápán a oceňován jako vysoce kvalitní, profesionální a všeobecně
uznávaný systém prvotřídních realitních služeb.
2. Franšízant a vedoucí franšízanta si udržuje přehled o
stavu a vývoji na trhu s nemovitostmi v oblasti jeho působení a o faktorech,
které tento trh významně ovlivňují.
3. Franšízant a vedoucí franšízanta chrání zájmy klientů a
jedná se všemi stranami obchodního případu podle svého nejlepšího vědomí a
svědomí.
4. Franšízant ani vedoucí franšízanta neznevažuje činnost
ostatních makléřů, ani nenabízí názor na činnost ostatních makléřů. Je-li jeho
názor žádán, může tak učinit slušným a bezúhonným způsobem.
Užívání známek a Maxisu franšízantem
5. Franšízant a vedoucí franšízanta se podílí na efektivním
fungování systému RE/MAX a odpovídá za užívání známek jeho zaměstnanci a/nebo
realitními makléři, s nimiž je smluvně vázán. Franšízant bezodkladně informuje
společnost RE/MAX ČR o užívání známek v rozporu se systémem RE/MAX.
6. Franšízant je povinen dodržovat Pravidla pro užívání
ochranných známek RE/MAX, která jsou v danou dobu přijata společností RE/MAX
ČR. Franšízant odpovídá za dodržování Pravidel pro užívání ochranných známek
RE/MAX jeho zaměstnanci a/nebo realitními makléři, s nimiž je smluvně vázán.
7. Franšízant odebírá veškeré dodávky a materiály nesoucí
kteroukoliv známku z dodavatelského zdroje schváleného společností RE/MAX ČR.
Franšízant je oprávněn navrhnout společnosti RE/MAX ČR ke schválení jakéhokoliv
dalšího dodavatele.
8. Franšízant dodržuje Manuál pro práci s Maxisem v danou
dobu přijatý společností RE/MAX ČR. Franšízant zajišťuje ochranu a bezpečnost
elektronické pošty, intranetu a Maxisu (zejména používáním aktualizovaných
antivirových programů, spywarů a firewallů, bráněním šíření spamů apod.) v
rámci své franšízované kanceláře. Franšízant dodržuje Manuál pro přístup do
intranetu RE/MAX LLC (Mainstreet) v danou dobu přijatý společností RE/MAX ČR.
Obchodování franšízanta
9. Franšízant poskytuje služby v rámci své podnikatelské
činnosti vždy s uvedením názvu používaného v rámci systému RE/MAX (např. RE/MAX
Reality).
10. Franšízant se zavazuje vynaložit maximální možné úsilí,
aby při provádění obchodního případu vždy označil nemovitost za použití známek.
Může tak učinit pouze za předpokladu, že bude mít svolení vlastníka věci, která
je označována. Označení bude provedeno v místě a čase vhodným způsobem, který
nebude znevažovat systém RE/MAX.
11. Franšízant odpovídá za splnění všech náležitostí, které
musí být účastníky obchodního případu splněny v souladu s obecně závaznými
právními předpisy České republiky.
12. Franšízant bezodkladně informuje účastníky obchodního
případu o všech podstatných skutečnostech týkajících se daného obchodního
případu.
13. Franšízant a vedoucí franšízanta neposkytuje klientům
poradenství, které je mimo jeho odbornou způsobilost. Pokud okolnosti
obchodního případu vyžadují účast odborníka na příslušnou problematiku (např.
advokát, daňový poradce, architekt apod.), je franšízant či vedoucí franšízanta
povinen věc konzultovat s tímto odborníkem.
14. Franšízant a vedoucí franšízanta nesmí vědomě
kontaktovat klienta jiného franšízanta s nabídkou služeb, které jsou již
klientovi tímto jiným franšízantem zajišťovány.
15. V případě, kdy jednou ze stran obchodního případu bude
sám franšízant a/nebo vedoucí franšízanta, osoba jim blízká a/nebo ekonomicky
propojená, musí tuto skutečnost oznámit ostatním účastníkům obchodního případu.
16. Finanční prostředky, které franšízant převezme do
úschovy od účastníka obchodního případu, je povinen uschovat odděleně od
vlastních finančních prostředků na zvláštním depozitním účtu k tomu přímo
určenému.
17. Franšízant je povinen zajistit ochranu osobních údajů
klientů a dalších účastníků obchodního případu v souladu s právními předpisy
České republiky, zejména v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně
osobních údajů, v platném znění.
18. Franšízant je povinen bezodkladně po zahájení
zprostředkovávání obchodního případu zajistit zanesení této skutečnosti do
Maxisu.
19. Franšízant dodržuje Pravidla pro předávání obchodních
případů v rámci systému RE/MAX, která jsou v danou dobu přijata společností
RE/MAX ČR.
20. Spolupráce franšízanta s ostatními makléři je možná za
předpokladu, že nepoškozuje systém RE/MAX.
21. Franšízant při své obchodní činnosti používá jednotné
vzory Smluv o spolupráci s prodejním partnerem, Smluv o poskytování realitních
služeb a Dohod o složení blokovacího depozita v danou dobu přijatých
společností RE/MAX ČR.
Vzdělávání, informovanost a odpovědnost
22. Vedoucí franšízanta si soustavně prohlubuje svou
kvalifikaci a účastní se všech vzdělávacích a informačních programů určených
společností RE/MAX ČR.
23. Franšízant a vedoucí franšízanta informují realitní
makléře, se kterými je franšízant smluvně vázán, o principech, provozování a
nárocích systému RE/MAX.
24. Franšízant odpovídá za výběr a za činnost realitních
makléřů, se kterými je smluvně vázán, a nese odpovědnost za působení těchto
osob v rámci systému RE/MAX.
25. Franšízant dodržuje a podporuje strategii marketingu
společnosti RE/MAX ČR.
26. Franšízant a/nebo vedoucí franšízanta se účastní schůzek
svolaných společností RE/MAX ČR za účelem prezentace a konzultací finančního a
obchodního plánu franšízanta a účastní se zasedání rady franšízantů.
27. Franšízant dodržuje Reklamační řád, který je v danou
dobu přijat společností RE/MAX ČR
28. Franšízant vyvěsí v prostorách své kanceláře Reklamační
řád a tento Etický kodex společnosti RE/MAX ČR (případně jeho zkrácenou
variantu schválenou společností RE/MAX ČR), a to pro veřejnost na dobře
přístupném a viditelném místě.
29. Franšízant bezodkladně informuje společnost RE/MAX ČR o
jakémkoliv porušení tohoto Etického kodexu, o kterém se dozví.
Realitní makléř
Etika realitního makléře
1. Realitní makléř je povinen vyvarovat se jakéhokoliv
jednání, které by mohlo snížit vážnost systému RE/MAX u klientů, veřejnosti či
osob systému RE/MAX a přísně dbá na to, aby veřejností byl systém RE/MAX chápán
a oceňován jako vysoce kvalitní, profesionální a všeobecně uznávaný systém
prvotřídních realitních služeb.
2. Realitní makléř chrání zájmy klientů a jedná se všemi
stranami obchodního případu podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
3. Realitní makléř si soustavně prohlubuje svou kvalifikaci
a účastní se všech vzdělávacích a informačních programů určených společností
RE/MAX ČR.
4. Realitní makléř neznevažuje činnost ostatních makléřů,
ani nenabízí názor na činnost ostatních makléřů. Je-li jeho názor žádán, může
tak učinit slušným a bezúhonným způsobem.
Poskytování služeb realitním makléřem
5. Realitní makléř nesmí zprostředkovávat obchodní případy
bez vědomí osoby, která obchodní případ hodlá realizovat.
6. Realitní makléř je povinen bezodkladně po zahájení
zprostředkovávání obchodního případu zanést tuto skutečnost do Maxisu. Realitní
makléř dodržuje Manuál pro práci s Maxisem v danou dobu přijatý společností
RE/MAX ČR. Realitní makléř dodržuje Manuál pro přístup do intranetu RE/MAX LLC
(tzv. Mainstreet) v danou dobu přijatý společností RE/MAX ČR.
7. Zprostředkovatelem obchodního případu je ten realitní
makléř, který zanesl obchodní případ do Maxisu jako první, resp. u nějž je v
Maxisu uvedeno dřívější datum a čas, kdy došlo k zapsání obchodního případu do
Maxisu
8. Realitní makléř bez zbytečného odkladu pravdivě informuje
účastníky obchodního případu o všech skutečnostech, o kterých se při
uskutečňování obchodního případu dozví. Při jednání se realitní makléř vyvaruje
zveličování, zatajování a/nebo zkreslování těchto skutečností.
9. Realitní makléř neposkytuje klientům poradenství, které
je mimo jeho odbornou způsobilost. Pokud okolnosti obchodního případu vyžadují
účast odborníka na příslušnou problematiku (např. advokát, daňový poradce,
architekt apod.), je realitní makléř povinen věc konzultovat s tímto
odborníkem.
10. Realitní makléř není oprávněn s účastníky obchodního
případu svým jménem a na vlastní účet uzavřít zprostředkovatelskou či obdobnou
smlouvu a/nebo dohodu o přijetí odměnyči provize.
11. Realitní makléř je povinen zajistit ochranu osobních
údajů klientů a účastníků obchodního případu v souladu s právními předpisy
České republiky, zejména v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně
osobních údajů, v platném znění.
Informační a jiné povinnosti realitního makléře
12. Realitní makléř je povinen klienta informovat, u kterého
franšízanta je smluvně vázán.
13. V případě, kdy jednou ze stran obchodního případu bude
sám realitní makléř, osoba mu blízká a/nebo ekonomicky propojená, musí tuto
skutečnost oznámit ostatním účastníkům obchodního případu.
14. V případě, kdy realitní makléř zastupuje jednu ze stran
obchodního případu, je povinen o této skutečnosti neprodleně informovat ostatní
účastníky obchodního případu.
15. Spolupráce realitního makléře s ostatními makléři je
možná za předpokladu, že nepoškozuje systém RE/MAX.
16. Realitní makléř bezodkladně informuje společnost RE/MAX
ČR o jakémkoliv porušení tohoto Etického kodexu.
Sankce
1. Porušením tohoto Etického kodexu se bude společnost
RE/MAX ČR zabývat způsobem, který považuje za vhodný při jednání spravedlivým a
přiměřeným způsobem.
2. Porušení tohoto Etického kodexu je společností RE/MAX ČR
považováno za porušení smluvních ujednání, a může vést až k vyloučení
franšízanta či realitního makléře ze systému RE/MAX.
3. Společnost RE/MAX ČR se může domáhat náhrady škody po
osobě, která způsobila porušením Etického kodexu škodu systému RE/MAX či jeho
dobré pověsti.
IČO: 60029633
Reality srdcem a rozumem
Copyright @ Piačková 2024 All Rights Reserved
Facebook
Instagram